Tentera AS Ramai Mati Bunuh Diri Dari Berperang -Time



APRIL 16: Laporan media AS menbongkar jumlah tentara AS yang bunuh diri lebih banyak dari jumlah tentara AS yang terkorban dalam pertempuran di Irak dan Afghanistan. Time menyebutkan, 817 tentara yang bunuh diri, sedang yang terkorban dalam pertempuran hanya 761 orang, menurut statistik rasmi tentera.

Time menambahkan, hal ini menunjukkan kegagalan militer AS dalam menghadapi isu bunuh diri, meskipun AS telah menghabiskan jutaan dolar untuk mengubati perilaku menyimpang ini.

"Kami melatih tentara gunakan kekerasan yang tersusun, untuk mematikan dan melakukan aksi kekerasan terhadap reaksi emosional... serta untuk mengatasi rasa kesakitan fizikal mental dan mengatasi rasa takut cedera bahkan mati.. Namun semua ini tidak mampu menekan meningkatnya kelajuan ingin bunuh diri oleh tentara..." Kata pakar pelatih tentera tersebut.

Akhirnya sebuah kajian baru-baru ini menyimpulkan bahawa banyaknya penempatan pasukan AS di berbagai tempat, mengarah kepada meningkatnya jumlah yang bunuh diri. Bahkan merumuskan bahawa satu-satunya solusi untuk menghindari insiden tersebut ialah dengan mengurangi jumlah tentara yang dikerahkan dan jumlah waktu yang dihabiskan oleh tenteranya di barisan hadapan.

Komen Blog Ibnu Hasyim: Sebab itu perjuangan dalam Islam digariskan dalam 5 dasar yang terpahat dalam jiwa Mulmin iaitu ..

* Allah matlamat kami
* Rasul pemimpin kami
* Al-Quran perundangan kami
* Jihad jalan kami &
* Syahid cita-cita kami.

Jadi, tidak ada erti kalah dalam perjuangan Islam, samada menang atau syahid. Musuh-musuh Allah boleh menjajah bumi, negara, bahkan jasad umat Islam, tetapi tidak pada jiwa dan perjuangan Islam. Perjuangan Islam tetap akan berterusan hidup sehingga hari kiamat, pasti akan menang dan menguasai muka bumi, kerana itulah janji Allah dalam Al-quran. Itulah pegangan dan pahatan di jiwa Muslim sejati yang menjadi rahsia kemenangan Islam... Yang tidak ada pada askar Amerika, musuh-musuh Allah dan kuncu-kuncunya.

Allahu Akbar! (2MA)

src : http://www.ibnuhasyim.com/2010/04/tentera-as-ramai-mati-bunuh-diri-dari.html

Comments

Popular posts from this blog

Doa Haikal dan khasiatnya

Kalau nak senang bangun malam...

JENIS-JENIS SOLAT