Doa Khatam Quran - Mustika


Doa Khatam Quran - Mustika

Allahummarhamni Bil Quran
Waj’alhu lii Imaaman Wa Nuuran Wa Huda Wa Rohmah
Allahumma Dzakkirni Minhu maa Nasiitu
Wa’allimni Minhu maa Jahiiltu
Warzuqnii Tilaawatahu
Aana Al Laili Wa Aana An Nahaari
Waj’alhu lii Hujjatan
Yaa Rabbal ‘Alamin

Ya Allah Kasih Sayangilah daku
dengan sebab AlQuran ini
Dan jadikanlah AlQuran ini
sebagai pemimpin
sebagai cahaya
sebagai petunjuk
dan sebagai rahmat bagiku

Ya Allah ingatkanlah daku
apa-apa yang aku lupa dalam AlQuran
yang telah Kau jelaskan
dan ajarilah apa-apa yang aku belum mengetahui
Dan karuniailah daku
selalu sempat membaca AlQuran
pada malam dan siang hari
Dan jadikanlah AlQuran ini
sebagai hujjah bagiku

Ya Allah Tuhan semesta alam

"Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kpdmu tentang Aku, maka sesungguhnya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan doa orang yg berdoa apabila dia berdoa kpdKu, maka hendaklah mereka memenuhi segala perintahKu, dan hendaklan mereka beriman kpdKu, agar mereka selalu dalam kebenaran." [Al Baqarah:186]

src : http://strager2003.blogspot.com/2006/12/doa-khatam-quran.html

Comments

Popular posts from this blog

Doa Haikal dan khasiatnya

Kalau nak senang bangun malam...

JENIS-JENIS SOLAT