4ayesha

Daripada ABU HURAIRAH r.a, RasuluLLah SAW bersabda:
"Barangsiapa yang menyeru (manusia) kepada hidayah, maka baginya pahala sebanyak pahala yang diperolehi oleh orang-orang yang mengikutnya tanpa dikurangi sedikitpun pahala mereka." Diriwayatkan oleh Muslim dalam kitab al-'Ilm (2674), Imam Malik dalam Muattha'(2674), Ahmad (9171), Abu Dawud (4609), Turmudzi (2674), ad-Darimi (513), ibnu Majah (206), ibnu Hibban (112), al-Bagahwi (109)

Followers


More RELIGIOUS & ADVICE graphics

Question :
"...kadang-kadang bila aku duduk sorang-sorang tengok dunia,aku jumpa orang yang tunjuk baik,pijak semut pun tak mati..aku jadi menyampah.aku rasa orang tu berpura-pura.dan aku lagi pening.terus hilang..adakah aku terlalu banyak berfikir? aku dah cuba untuk baiki iman aku ni,tapi nikmatnya kau tak dapat rasa.aku rasa maca hati aku ni dah beku.ada something yang bloc! dan aku tak tahu apa tu? aku seorang manusia biasa.tapi masalahnya luaran aku jaga,tapi dalaman aku macam meronta-ronta.aku taknak malaikat yang ditugaskan catat amalan aku saban hari catat benda2 yang tak ikhlas yang aku buat.aku nak jadi baik dan aku useha jadi baik,masalahnya aku tak dapat rasa nikmat dia.oleh itu aku buat kesimpulan yang aku tak cukup ikhlas!
salam.."

Answer :
buat renungan pd sejadah_usang, diri sndiri & sahabat2 ln..

A man went to a barber shop to have his hair and his beard cut as always. He started to have a good conversation with the barber
who attended him. They talked about so many things and various subjects.Suddenly, they touched the subject of ALLAH.

The barber said :

"Look man, I don't believe that ALLAH exists as you say so."

"Why do you say that?" Asked the client. Well,it's so easy, you just have to go out in the street to realize that ALLAH does not exist. Oh, tell me, if ALLAH existed, would there be so many sick people? Would there be abandoned children? If ALLAH existed, there would be no suffering nor pain. I can't think of a ALLAH who permits all of these things."

The client stopped for a moment thinking but he didn't want to respond
so as to prevent an argument. The barber finished his job and the client went out of the shop. Just after he left the barber shop he saw a man
in the street with a long hair and beard (it seems that it had been a long
time since he had his cut and he looked so untidy). Then the client again entered the barber shop and he said to the barber :

" know what? Barbers do not exist."
"How come they don't exist?"-asked the barber. "Well I am here
and I am a barber." "No!" - the client exclaimed. "They don't exist because if they did there would be no people with long hair and beard like that man who walks in the street."

"Ah, barbers do exist, what happens is that people do not come to me."
"Exactly!"- affirmed the client.
"That's the point. ALLAH does exist, what happens is people don't go to Him and do not look for Him that's why there's so much pain and suffering in the world."


kembalilah pd ALLAH, usahakanlah wlaupun rasa berat, mana tahu Insya ALLAH dgn izin ALLAH sekelumit keinginan & usaha yg kecil itu akan dipandang ALLAH, Tuhan Yang Maha Penyayang, Maha Pengasih, Maha Lembut, Maha Pengampun, Maha Mendengar, Maha Melihat, Maha Mengetahui.....ALLAH is perfect,da Greatest eva..!!lets go bck to Him.

May ALLAH bless us all. amin.

src : http://www.iluvislam.com/v1/forum/viewthread.php?forum_id=98&thread_id=2246

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Contributors

 **Note:

For those who wants to use or spread contents in this blog, please proceed without my permission. Shukran Jazilan.

Blog Archive

geocounter

Doa Qunut Nazilah

“Ya Allah, sesungguhnya kami bermohon pertolongan Mu, kami meminta ampun kepada Mu, kami memohon petunjuk dari Mu, kami beriman kepada Mu, kami berserah kepada Mu dan kami memuji Mu dengan segala kebaikan, kami mensyukuri dan tidak mengkufuri Mu, kami melepaskan diri daripada sesiapa yang durhaka kepada Mu.

Ya Allah, Engkau yang kami sembah dan kepada Engkau kami bersalat dan sujud, dan kepada Engkau jualah kami datang bergegas, kami mengharap rahmat Mu dan kami takut akan azab Mu kerana azab Mu yang sebenar akan menyusul mereka yang kufur Ya Allah, Muliakanlah Islam dan masyarakat Islam. Hentikanlah segala macam kezaliman dan permusuhan, Bantulah saudara-saudara kami di mana sahaja mereka berada. Angkatlah dari mereka kesusahan, bala, peperangan dan permusuhan.

Ya Allah, selamatkanlah kami dari segala keburukan dan janganlah Engkau jadikan kami tempat turunnya bencana, hindarkanlah kami dari segala bala kerana tidak sesiapa yang dapat menghindarkannya melainkan Engkau, ya Allah.”

BlogTopSites