Petua Mendapat Pasangan

oleh : Dato' Dr. Mohd Fadzilah Kamsah

Mencari pasangan bukan sekadar mencari cinta tetapi mencari teman pengubat jiwa.

1. Semua org ada jodoh ataupun pasangan yang menanti dan biasanya ia berada tidak jauh dari anda. Jarang orang bertemu dengan jodoh yang berada jauh darinya.
2. Jodoh itu ketentuan Tuhan dan kita wajib berusaha. Doa, usaha yang betul dan bersungguh-sungguh berserta tawakal, dgn izin Tuhan akan menemukan anda dengan pasangan anda.
3. Ramai org masih belum bertemu jodoh kerana mudah patah semangat. Teruskan usaha sehingga anda bertemu jodoh.
4. Seimbangkan hidup anda dengan sempurna supaya diri anda jadi seperti magnet yang menarik bakal pasangan anda kepada anda.
5. Daya tarikan yang sebenar berpusat dihati yang murni. Berusahalah mencuci hati anda daripada semua perasaan yang negatif terhadap semua orang di dunia ini.
6. Supaya mudah disayangi, cuci hati dengan menjaga ibadat, solat taubat, beristighfar, baca Quran, memaafkan orang lain, meminta maaf, bersedekah dan berfikiran positif.
7. Sayangi semua orang yang disekeliling anda supaya mereka jugak menyayangi anda sekirangan anda membenci orang, ditakuti bakal pasangan akan membenci anda.
8. Orang yang sedang mencari pasangan mesti sentiasa bersedia untuk bertemu dengan pasangannya pada bila-bila masa. Justeru itu kita perlu sentiasa dalam keadaan yang paling menarik.
9. Begi lelaki tarikan pertama adalah pakaiannya. Bagi perempuan, wajah dan bentuk badan menjadi tarikan pertama. Sediakan diri untuk menawan bakal pasangan anda.
10. Buka hati dan minda anda untuk menerima cinta. Cinta boleh berputik pada bila-bila masa, cinta mudah datang kepada mereka yang sentiasa bersedia untuk menerima cinta.
11. Cinta datang melalui mata lalu turun ke hati. Justeru, perhebatkan hubungan mata secara memandang bakal pasangan dengan penuh kasih sayang.
12. Kita boleh berkomunikasi melalui fikiran. Hantarkanlah kasih sayang dan hasrat murni anda terhadap pasangan dengan gelombang fikiran ini.
13. Ramai yang terlepas peluang dan patah hati sebab lewat menyatakan hasrat kepada bakal pasangan. Perkara yang baik patut disegerakan.
14. Tidak salah untuk orang perempuan memulakan perkenalan. Orang lelaki sentiasa merasakan mereka yang memulakan perkenalan walaupun sebenarnya orang perempuan yang memulakan.
15. Berkomunikasi dengan semangat dengan menggunakan lidah, mata, hati dan bahasa badan. Elakkan bercakap sambil lewa dan kurang sopan.
16. Berbual dengan pasangan. Tanya apa yang dia suka. Beri tumpuan kepada minat dan perasaannya. Elakkan sibuk memberi tumpuan kepada diri sendiri.
17. Layan bakal pasangan dengan mesra seperti kawan lama walaupun baru berkenalan. Bentuk suasana keintiman dengan segera supaya bakal pasangan rasa selesa.
18. Makin mudah kita menceritakan hal peribadi yang munasabah kepada bakal pasangan, semakin mudah dia menceritakan hal dirinya kepada kita.
19. Berdoa dan latih diri supaya kita pandai mendampingi orang lain dan seronok untuk didampingi orang orang lain. Buang perangai yang menyebabkan orang bence kapada kita.
20. Beri sayang untuk mendapatkan sayang. Orang yang masih ada perasaan benci terhadap orang lain boleh menyebabkan bakal pasangan benci ataupun tak tertarik kepada kita.

TO BE CONTINUED

src : http://sayayangayu.blogspot.com/

Comments

Popular posts from this blog

Doa Haikal dan khasiatnya

Kalau nak senang bangun malam...

JENIS-JENIS SOLAT